Comunicare de succes

Cu câteva sute de ani în urmă, Papa a vrut să-i alunge pe toți evreii din Italia. Evreii, bineînțeles, s-au împotrivit și au trimis Papei o petiție în care îi cereau socoteală pentru această măsură.


Ca urmare a acestei petiții, a decis să aibă loc o confruntare între el și reprezentatul evreilor, iar dacă repezentantul evreilor îl va învinge, aceștia vor putea rămâne în Italia. Comunitatea evreiască l-a ales pe Rabbi Moishe Bătrânul pentru a-i reprezenta în această confruntare. Problema era că nici Rabbi Moishe nu știa latina, nici Papa idish, asa ca s-a ajuns la concluzia că va avea loc o confruntare “în tăcere”. În ziua confruntării, s-au așezat Papa și Rabinul unul în fața altuia și s-au privit în tăcere…După câteva clipe, Papa a ridicat mâna și a arătat trei degete. Rabinul a ridicat și el o mână și i-a arătat Papei un deget. Papa, la rândul lui, a ridicat mâna cu degetele răsfirate și a plimbat-o prin aer, de jur împrejur; Rabinul i-a “răspuns” arătând către podea.


Papa s-a ridicat încet și a adus în fața Rabinului o bucată de anafură și o cupă cu vin sfințit. Rabinul a scos din buzunar un măr. În acea clipă, s-a ridicat Papa și a anunțat:
– Omul ăsta m-a învins! Evreii pot rămâne!


Ceva mai târziu s-au strâns oamenii Papei în jurul lui și l-au întrebat ce s-a întâmplat acolo.
– Întâi de toate, eu i-am arătat trei degete, pentru a aminti de Sfânta Treime. Mi-a răspuns ridicând un singur deget, ca să-mi amintească că există un singur Dumnezeu pentru toti. Apoi am fluturat mâna în aer de jur împrejur pentru a-i spune că Dumnezeu se află peste tot, iar el mi-a arătat podeaua, amintindu-mi că El, Dumnezeu, se află chiar acum, aici, cu noi. La sfârșit, am adus anafura și vinul pentru a-i spune că Dumnezeu ne iartă toate păcatele, iar el a scos mărul pentru a-mi aminti de Păcatul Originar. Ce-aș fi putut face? Omul ăsta avea răspuns pentru toate!

Și comunitatea evreiască s-a adunat în jurul rabinului Moishe, cerându-i acestuia explicații. Iar Rabinul le-a spus:
– La început mi-a spus (prin semne) : “Aveți trei zile să o ștergeți” de aici!”, iar eu i-am răspuns, ridicând un singur deget “Fuck you!”. Apoi mi-a făcut semn că orașul trebuie să se golească de evrei, iar eu i-am arătat spre pământ, că noi aici rămânem, nu plecăm nicăieri!


– Și mai departe???, a întrebat un curios din mulțime.
– Habar nu am, a răspuns Rabinul, am luat o pauza de masă…

Leave a Reply

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Veteres Milites

Reconstituire Istorică

Hide&Seek

the good things in life

Arheologie Radio-Tv

Istoria programelor radio-tv din România. Şi alte delicatese culturale. Dacă doriți să revedeți...

Johnny Shumate

Illustration

Ovidiupecican's Blog

imago mundi & speculum historiale

Tartor Ocular

...citește și dă mai departe...

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Velico Dacus

...citește și dă mai departe...

Romania lu' Omarlupino

despre Romania lu' Omarlupino

Cosmin Giurgiu

Photography by Phantom

