Concurs …aviatic…

Se organizează un concurs: “Cine face cel mai mare avion din lume!”

Pe pista imensă a unui aeroport din Nevada aterizează primul concurent: un avion american.

Coboară echipajul și vin imediat lîngă ei juriul, autoritățile locale, ziariștii, televiziunea, public (cîteva sute de curioși).

Prima întrebare:  – Cît de mare este?

Căpitanul: – Păi are cam 500 de metri lungi…

– Nu! nu! nu ne interesează măsurători! Spuneți-ne ce aveti înăuntru ca să vă jurizăm

– Aaaaa! Avem 1.000 locuri pe scaune clasa economic, 200 clasa business, 50 cușete pt VIP-uri, 5 baruri, 1 restaurant, mall, sală de gimnastică aerobică, salon de coafură, biliard, bowling… etc…

– Uauu! Nu se poate! Să nu spuneți că aveți și piscină!

– Ba da! Piscină cu valuri, sus, pe terasă…

– Nemaipomenit! Și încep ăia din juriu să dea notele: 10, 9, 10, 9…

 

Aterizează al doilea concurent: un avion rusesc imens. Coboară echipajul și încep iarăși întrebările:

– Cît de mare este?

Căpitanul: – Are cam 800 de metri lungime pe 750 metri lățime….

– Nu! Nu! Nu ne interesează măsurători! Spuneți-ne ce aveți înăuntru ca să vă dăm notele!

– Aaaaaa! Avem așa: 1 batalion de infanterie…cam 1500 locuri pe scaune, 1 pluton de cercetași, 1 pluton de geniști, 1 pluton de mitraliori…ăștia au 500 locuri în picioare, mai avem parașutiști, bineînțeles…Ăăăăă… 3 tancuri, 5 TAB-uri, 10 tunuri, plus intendență, infirmeria, cantina, depozitul de muniție…

– Uau! Nu se poate! Altceva?

– Aaaaa! Să nu uit: unitate de rachete și unitate de protecție chimică, radiologică și bacteriologică.

– Nemaipomenit! Și încep ăia din juriu să dea notele: 10, 9, 9, 10…

 

La un moment dat apare un echipaj fără avion.

Reporterii întreabă: – Voi cine sînteți și de unde veniți?

– Echipajul roman, și venim din România. Eu sânt copilotul Vasile, purtătorul de cuvînt…

– Și unde e avionul? Ce s-a întîmplat?

– Nu l-am adus, că nu aveam unde ateriza…V-am verificat cu Google Earth…Nu merge…E locul strîmt aici în Nevada…Dar am adus schițele…

– Nu! Nu! Nu ne interesează dimensiunile! Spuneți-ne ce aveți înăuntru? Cît e de spațios?

– E imens!

– Cît de imens?! Americanii au amenajări de agrement…rușii au tancuri…voi ce aveți înăuntru???

– Să vă dau un exemplu: La primul zbor…am decolat…am luat altitudine…și a început să vibreze aripa stîngă. Am verificat instrumentele de bord…nimic…totul era ok…condițiile meteo excelente…ce putea fi?! Și zice domnu’ comandant: “Vasile! ia scoate tu Loganu’ din garaj și mergi în aripa stîngă și vezi ce-i acolo.”

Și scot Loganu’, merg în aripa stîngă (că doar nu era să merg pe jos) și acolo, ce să vezi? Pe stadion, că avem stadion acolo, era meci România – Spania, și săreau ăia ca demenții în tribune, făceau “valuri”… aruncau petarde, într-un cuvînt, era balamuc…pe terenul de golf, alea de tenis sau ăla de atletism nu era nimeni. Era clar, se mișcase centrul de greutate….a trebuit să întrerupem meciul…le-am zis la megafon să stea liniștiți că am decolat! Au mai fluierat ei…pînă s-au liniștit…a dispărut vibrația…și am plecat înapoi spre cabină… Nici n-am ajuns bine în cabină, că zice iar domnu’ comandant: “Vasile! ia Loganu’ din garaj și mergi în aripa dreaptă, că a început acuma ăsta să vibreze.”

Buun…merg iar în garaj…scot Loganu’ și merg în aripa dreaptă. Acolo, ce să vezi?! În cadrul parteneriatului NATO, o unitate română și una germană (ambele de tancuri) făceau trageri în poligon. Unii trăgeau din mers, alții din opriri scurte… viraje strînse… motoare ambalate…normal că vibra aripa…nu?! Ne-am chinuit ceva timp să-i oprim și pe ăștia, le-am dat prin radio…am pus cîțiva soldați să tragă rachete de semnalizare…Doamne ferește! Trăgeau cu proiectile adevărate…dacă sărea o schijă unde nu trebuie?!

CEI DIN JURIU AU RĂMAS CU GURILE CĂSCATE: – Uaaauuuuu!

Și copilotul Vasile continuă: -Stați că asta nu-i nimic! Am rezolvat aripa dreaptă, mă întorc în cabină…și zice domnu’ comandant: “Vasile! Mă trage curentul de vreo jumate de oră, ia vezi că în coada avionului, mai mult ca sigur, femeia de serviciu a uitat și ușa și gemulețul de la baie deschise”

Am luat Loganu’…am trecut pe la stația PECO…că nu mai aveam benzină…și am plecat spre coada avionului. Cînd am ajuns…se înserase… și asta era! Avea dreptate domnu’ comandant: baia avea și ușa și gemulețul deschise…lumina era uitată aprinsă… și în jurul becului se învîrteau avionul american și cu ăla rusesc!!!

Leave a Reply

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Veteres Milites

Reconstituire Istorică

Hide&Seek

the good things in life

Arheologie Radio-Tv

Istoria programelor radio-tv din România. Şi alte delicatese culturale. Dacă doriți să revedeți...

Johnny Shumate

Illustration

Ovidiupecican's Blog

imago mundi & speculum historiale

Tartor Ocular

...citește și dă mai departe...

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Velico Dacus

...citește și dă mai departe...

Romania lu' Omarlupino

despre Romania lu' Omarlupino

Cosmin Giurgiu

Photography by Phantom

