…putina cultura…azi, Constantin Tanase (1880-1945)…

Și cu asta ce-am făcut?

Ne-am trezit din hibernare
Și-am strigat cât am putut:
Sus cutare! Jos cutare!
Și cu asta ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Și-am luptat, cum am știut,
S-avem nouă guvernare,
Și cu asta ce-am făcut?

Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar trăim în sărăcie,
Și cu asta ce-am făcut?

Ia corupția amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare,
Și cu asta ce-am făcut?

Pentru-a cîștiga o pâine,
Mulți o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin țări străine,
Și cu asta ce-am făcut?

Traversăm ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize,
Și cu asta ce-am făcut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Și cu asta ce-am făcut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Țara-i plină de vedete,
Și cu asta ce-am făcut?

Pleacă-ai noștri, vin ai noștri!
E sloganul cunoscut;
Iarăși am votat ca proștii,
Și cu asta ce-am făcut?

———————————————————————————————————-

În țara asta, țara pâinii
Să aibă pâine chiar și câinii
Guvernul nostru ne obligă
S-avem o zi de mămăligă.
Lor ce le pasă cum e trăiul
Scumpiră trenul și tramvaiul
Scumpiră tot, la cataramă
Până și pâinea și tutunul
Și când înjuri pe șleau de mamă
Ei, cică, eu fac pe nebunul.

———————————————————————————————————
Musai cică să votez,
Candidați o sută cinci,
Care-n frac, care-n opinci.
Și mă jur, chiar de-aș fi treaz,
Tot n-aș ști care-i mai breaz,
N-aș ști, zău, vă garantez
Pentru cine să votez!

——————————————————————————————————–
De cînd e lumea și pămîntul,
În București, bătu-i-ar sfîntul,
N-au fost atîtea primării
Și consilieri atîtea mii.
Pe străzi mormane de gunoaie,
Așteaptă să mai vie-o ploaie.
La noi, măturător e vîntul,
De cînd e lumea și pămîntul.

———————————————————————————————————–

Mare țigănie, mă
Este în politică.
Ei se-njură să se rupă,
Ei se ceartă, ei se pupă.
De ai treabă, cum se știe,
Prin deal la Patriarhie
Nu poți lua copii cu tine,
C-auzi vorbe de rușine.
Asta-i Camera, adică,
Sau ceata lui Lăzurică?!…

———————————————————————————————————–

Pensia

Altă chestie
E scoaterea la pensie
Astăzi eşti funcţionar
Însă mâine pensionar.
Poate te interesează
Pensia cum se calculează.
Ei, uite cum se calculează:
Din 35 de ani servici
Care vor fi socotiţi
Scazi primii ani de şcoală
Şi absenţele de boală,
Zilele de sărbătoare,
Orele suplimentare,
Plus un an şi patru luni.
Tragi o linie şi aduni.
Pe urmă împarţi la cinci, apoi
Ce-ţi dă înmulţeşti cu doi,
Scazi anul când te-ai născut,
Adaugi tot ce-ai scăzut
Şi la cifra ce-a ieşit
Pui un zero la sfârşit.
Anii pentru însuraţi
Se vor socoti dublaţi
Adică ani de război
Socotind că-n vremea asta
Te-ai războit cu nevasta.
La totalul obţinut
Pui trei zero la-nceput
Scazi anii de celibat
Ridici restul la pătrat
Şi-astfel într-o primă fază
Afli sumele de bază.
Apoi le extragi la toate
Rădăcinile pătrate
Şi la suma dobândită
Aplici cota cuvenită,
Care nu trebuie să fie
Mai mare de 5 la mie.
Din suma rămasă brută
Scazi 4 şi 8 la sută
Trei la mie la pompieri,
Impozitul pe averi.
Supracota respectivă,
Taxele pentru colivă,
Cinci la sută pentru dric,
Pe urmă nu mai scazi nimic.
Din totalul rezultat
Verşi 2/3 la stat 
Şi restul ţi se cuvine 
Nu ştiu dacă mă exprim bine!

————————————————————————————————————

Curba lui Lalescu

Dacă ai parale o duci bine
Numai chefuri şi mâncăruri fine
Dacă eşt salariat la stat
În loc de mâncare tu mănânci…

Rahat a înghiţit destul Vintilă
Nu i-au dat străinii nici de milă
Dacă vrei sau dacă nu vrei cu împrumut
E ca pentru lumânarea lor să-i…

Fuga trec pe Podul Mogoşoaiei
Printre miţe, fiţe şi aglaie
Iar de vezi câte una mai fudulă
Poţi să ştii că-i moartă după…

Pulpe goale când zăreşti frăţie
Simţi câte un junghi în scăfârlie
Ai dori să le strângi la piept degrabă
Dar de dorul lor o iei la…

La bărbier vin dame şi dameze
Fiindcă părul vor să-şi scurteze
Zău cu moda nu poţi să te joci
Dar mă mir de ce nu-şi taie şi din…

Flori ai la liceu în clasa a patra
Şi o iubeşte mult pe Cleopatra
Fiindcă ea îl învaţă mai de toate
Ba mai ieri l-a învăţat şi pe la…

Spaimă mare-am tras şi eu frăţie 
Că mi-a pus guvernul sărăcie
Căci guvernul şi pe drumuri te jupoaie
Îţi ia totul şi te lasă fără…

Coate îşi dădeau doi domni aseară
C-au văzut o întâmplare rară
O duduie contemplând azuru
A căzut şi toată lumea-i văzu…

Curba lui Lalescu-i o minune
Tot guvernu-o laudă şi spune
Cum că ea ne va ieftini mălaiu 
Şi tramvaiu şi susaiu şi…


Fu taină mare la senat măi tată
Domnii toţi rodeau la ciocolată
Şi o rodeau şi o sugeau cuprinşi de boală
Fiindcă numai ciocolata le-o mai…

Scoală-te din morţi tu Ţepeş iară
Să mai vii cu ţeapa ta prin ţară
…………………………………………….
…………………………………………….

Curba lui Lalescu-i o minune
Tot poporul o înjură şi spune
Şi o-njură de la Dorna la Vaslui
Poţi fi sigur că de mama lui
Mama lui, guvernului!

Leave a Reply

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Veteres Milites

Reconstituire Istorică

Hide&Seek

the good things in life

Arheologie Radio-Tv

Istoria programelor radio-tv din România. Şi alte delicatese culturale. Dacă doriți să revedeți...

Johnny Shumate

Illustration

Ovidiupecican's Blog

imago mundi & speculum historiale

Tartor Ocular

...citește și dă mai departe...

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Velico Dacus

...citește și dă mai departe...

Romania lu' Omarlupino

despre Romania lu' Omarlupino

Cosmin Giurgiu

Photography by Phantom

