…despre timpul trecut…

Am păţit-o şi eu ieri ca în basmele alea unde Prîslea sau Făt-Frumos nimeresc în Valea Plîngerii, sau deschid vreo uşă secretă, sau ca în filmele SF unde nimereşte careva în vreo falie temporală, sau, în fine, ca Marcel Proust care de la o amărîtă de prăjitură îşi rememorează viaţa. Sau timpul pierdut. Mai pe scurt, am deschis vechea mea noptieră (de fapt dulăpior de-ăla mic de birou) care a fost cu mine la Cluj în timpul facultăţii, pe care am adus-o acasă acu mulţi ani, şi în care nu mai umblasem de probabil tot atîţia ani.

 

De sub praful destul de gros (e într-o cameră folosită pe post de depozit) am deschis pe rînd cele trei sertare. Luat cu existenţa de zi cu zi, am şi uitat de vechea noptieră plină cu tot felu de trăznăi de care uitasem de mult. Parcă mă uitam la viaţa altcuiva, sau scotoceam într-un cufăr cu comori nebănuite, iar încet-încet au apărut amintiri vechi şi dragi.

 

Sertar 1

–         un caiet de spaniolă, de-ăla mare, de prin 2000, de cînd mă apucasem ca hobby să mai învăţ o limbă străină;

–         2 repertoare de franceză (astea or fi din liceu)

–         cartea tehnică de la teveul Panasonic, cumpărat prin 98 sau 99, încă funcţionabil brici, şi care a lucrat din greu în anii facultăţii, fiind conectat la un decodor pirat de HBO, şi la un video care a rulat multe casete închiriate (mergeau bine cu celebra întrebare atît de nevinovată – „vii deseară la mine la un film, un vin, un masaj?” :))))))));

–         tot felu de chitanţe de la întreţinere…

–         programul campionatului mondial de fotbal din 2002, din Japonia şi Coreea de Sud, supliment al unui TV Satelit…

–         brichete nefuncţionale, semne de carte, o lanternă, pixuri şi creioane…

–         monezi de 20 lei şi 100 lei vechi;

–         legitimaţii UBB, RATUC, de pe la diferite simpozioane, conferinţe, etc…

–         una bucată husă telefon (Alcatel One-Touch easy cred)

–         proces verbal de cînd m-a prins patrula bînd bere pe trotuar în cartierul Zorilor, în faţa unui rahat de magazin, ziua în amiaza mare, în 2003 – scrie acolo „ a consumat băutură alcoolizată Ursus”; după ce i-am zis că „trebuie să luăm în considerare funcţia preventivă a legii, şi nu cea punitivă”, mi-a dat numa avertisment;

–         un imbus, un cuţit, cărţi de joc, pioneze…

–         un mărţişor pe care se pare că nu am mai apucat să-l dau niciodată;

–         vreo 10 nasturi…

–         o lumînare (!!!???)

–         prima mea pereche de ochelari, făcută prin 1997 parcă, în liceu…

–         mufe tv

–         o scrisoare de la mama de cînd a aflat că fumez (asta mîine, trebuie reprodusă în întregime, că e bestială) :))))))))))))))

 

Sertar 2

–         una bucată bancnotă de 5.000 lei din 1998

–         etui ochelari niciodată folosit

–         conuri de brad (?!)

–         filme foto developate

–         un ceas

–         zeci de cupoane Lucky Strike pentru ceva concurs/promoţie

–         un carneţel cu numere de telefon şi adrese de la foşti colegi de liceu, colegi de facultă, foste prietene din anii facultăţii; de mulţi nu mai ştiu nimic de ani de zile;

–         un „buletin ecografic” din 1997, de cînd mi-am făcut zob genunchiul de mare fotbalist ce eram; oasele erau intacte, tendonu’ arăta interesant grrrr

–         2 cărţulii – Sexualitate masculină şi Revoluţia sexuală (nu le-am citit niciodată, am preferat partea empirică…

–         calendare, felicitări, cîteva invitaţii pe la nunţi…

–         multe pliante de la edituri, din vremea cînd îmi comandam cărţile prin poştă, că veneau cu reduceri substanţiale, într-o vreme cînd aveam bani şi să cumpăr cărţi, şi să trăiesc bine, şi să mai pun ceva deoparte dacă era cazu…

–         scrisori primite de la cei/cele cu care corespondam atunci, pe vremea cînd încă nu era aşa în vogă Internetul, mailurile, etc, şi oricum nu îţi prea puteai permite să ai acasă Internet, că era scump ca naiba;

–         hopaaaaaaaaa !! un Penthouse franţuzesc, primele Hustler-uri româneşti, suplimente anuale FHM „Cele mai sexy 100 femei din…”;

 

Sertar 3

Vechea mea colecţie de soldăţei, machete şi dinozauri, în pungi şi cutii, inventariată frumos. Colecţia nouă e în altă parte, adică în colţul opus al camerei, în cutii, inventariată pînă la ultimul soldăţel, aşteptînd cu nerăbdare nişte rafturi ca lumea unde să se lăfăie.

 

Mda, cam atît, am revenit în lumea actuală, cînd am vreme mă duc să mai caut prin pod, cine ştie ce mai găsesc…

Leave a Reply

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Veteres Milites

Reconstituire Istorică

Hide&Seek

the good things in life

Arheologie Radio-Tv

Istoria programelor radio-tv din România. Şi alte delicatese culturale. Dacă doriți să revedeți...

Johnny Shumate

Illustration

Ovidiupecican's Blog

imago mundi & speculum historiale

Tartor Ocular

...citește și dă mai departe...

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Velico Dacus

...citește și dă mai departe...

Romania lu' Omarlupino

despre Romania lu' Omarlupino

Cosmin Giurgiu

Photography by Phantom

