…tot bancuri cu evrei…

——————————————————————————
Un cerşetor evreu bate la uşa lui Blum, care îl primeşte, dar în loc să-i dea bani îi spune:
– Nu pot să-ţi dau nici un ban; tocmai mi-am măritat fiica şi i-am dat atâta, că abia mi-a rămas mie pentru trai, nu ca să mai dau şi la alţii…
– Am înţeles, spune cu înţelegere cerşetorul, dar permiteţi-mi domnule Blum, să vă spun că puteaţi să-i daţi fiicei dumneavoastră toţi banii dumneavoastră, dar nu pe ai mei…

—————————————————————————-


– Hai să căsătorim copiii, spune Iossel, fiica mea Sara este adorabilă…
– Sunt de acord…
– Dacă ea se mărită cu David al tău, îi dau 10000 de shekeli pentru fiecare an împlinit al ei. Ce zici?
– Câţi ani are Sara?
– Cincisprezece.
– Cred că ea este prea tânără pentru David al meu.

—————————————————————————-


Moise împreună cu Aron înfiinţează o fabrică de covoare.
-Cum merge afacerea? Îl întrebă Iossel pe Moise.
-Destul de bine…
-Tu eşti, într-adevăr, asociat cu Aron?
-Da. Dar de ce întrebi?
-Păi, eu ştiam că tu nu aveai bani…
-Nu are importanţă… Aron avea capitalul, iar eu – experienţa…
-Înţeleg…
– Şi într-un an, Aron va avea experienţa mea, iar eu capitalul…

—————————————————————————-


-Blum , văd la cravata ta un splendid diamant. Ai câştigat la loterie?
-Nu.
-Recunoaşte că l-ai furat!
-Nu-ţi permit să-mi vorbeşti aşa.
-Atunci spune-mi, de unde îl ai?
– L-ai cunoscut pe Schuman? El a murit nu de mult. Mie nu mi-a lăsat nimic moşternire, dar mi-a cerut ca din toată averea lui să-i cumpăr o piatră memorială. Ei bine, acest diamant este piatra lui memorială.

—————————————————————————–


-Este adevărat, Iossele, că ţi-ai măritat fiica cu casierul tău?
-Nimic mai adevărat…
-Mă miră teribil… Nu spuneai tu că nu prea ai încredere în el?
-Spuneam, spuneam…
-Şi totuşi i-ai dat mâna fiicei tale?
– Bineînţeles. Gândeşte-te, dacă fuge cu banii, măcar fiica mea va fi cea care se va bucura de banii mei.

—————————————————————————-


Frumoasa Rebeca are un amant, David. Într-o zi îi telefonează:
– Soţul meu trebuie să plece diseară de acasă; să fii la ora 9 în faţa casei. Dacă într-adevăr a plecat, voi arunca pe fereastră o monedă de 10 shekeli şi vei putea să urci.
Seara, David se înfiinţează la postul său, moneda este aruncată, iar Rebeca se întinde languros pe pat, aşteptându-l. Trec 5 minute, 10, 20… Ea începe să se enerveze, când – în sfârşit – se deschide uşa şi intră David.
– Ce s-a întâmplat? Spune ea, n-ai auzit moneda căzând?
– Ba da, dar în întuneric nu am-
putut-o găsi…

——————————————————————————-


Moşe şi Mohamed, buni amici, locuiesc la Ierusalim. Mănâncă humus şi fac politică.
– Noi, evreii, avem un singur Dumnezeu, spune Moşe.
– Şi noi, arabii, la fel.
– Noi, evreii, suntem cu toţii circumcişi.
– Şi noi!
– Nu mâncăm carne de porc.
– Nici noi!
– Scrierea noastră, ebraica, e de la dreapta spre stânga.
– Şi araba se scrie la fel.
– Ierusalimul e capitala noastră.
– Şi-a noastră !

——————————————————————————-


Citiva evrei joaca poker. Deodată Iacob izbucneşte:
– M-am săturat, tu trişezi…
– Dar nu este adevărat.
– Mincinos, trişor, escroc, bandit. Toată familia ta este la fel: taică-tu a stat 20 de ani la puşcărie, maică-ta – toţi o ştiu – a fost o stricată… pe fratele tău îl caută poliţiile din lumea întreagă, iar de soră-ta, să nu mai vorbim… Şi tu eşti un trişor ordinar…
– Te rog, Iacob, spune Itzhak, fără să se enerveze: în numele vechii noastre prietenii, evită declaraţiile neclare.

——————————————————————————-


În rai, Dumnezeu i se adresează lui Iossel:
– Ai fost toată viaţa ta un bun evreu… vreau acum să-ţi fac o plăcere: cere-mi orice şi vei primi, dar să ştii că cel mai rău duşman al tău va primi dublul a ceea ce vei primi tu.
– Îţi mulţumesc Doamne, răspunde Iossel. Scoate-mi un ochi.

——————————————————————————

 

Leave a Reply

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Veteres Milites

Reconstituire Istorică

Hide&Seek

the good things in life

Arheologie Radio-Tv

Istoria programelor radio-tv din România. Şi alte delicatese culturale. Dacă doriți să revedeți...

Johnny Shumate

Illustration

Ovidiupecican's Blog

imago mundi & speculum historiale

Tartor Ocular

...citește și dă mai departe...

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Velico Dacus

...citește și dă mai departe...

Romania lu' Omarlupino

despre Romania lu' Omarlupino

Cosmin Giurgiu

Photography by Phantom

